Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Chiapudding på olika vis

Chiapudding är både nyttigt, gott och busenkelt att göra! Jag gör min på kokosmjölk eftersom jag vill åt den gräddiga och lena känslan. Utan smaksättare i själva puddingen är smaken rätt neutral, då brukar jag tillsätta bär och skivad frukt.

I morse blev det två varianter, en neutral med färsk mango, hallon, blåbär och lite mandelspån och den andra med 1 dl blåbär i puddingen. Vill man ha en nyttig och proteinrik dessert kan man tillsätta kakao och lite honung så har man en supergod chokladchiapudding!

CZ7A0986-001[1]

CZ7A09921[1]

CZ7A10831[1]

CZ7A10801[1]

Till chiapudding behöver du:

2 msk chiafrön

1 dl kokosnötsmjölk

Smaksättare: 1 dl blåbär eller annat bär.

Gör så här: 

Mixa samman frön och mjölk. Häll upp i glas och låt stå i kylen över natten. Brukar ta minst 6 timmar för puddingen att ”sätta sig”.

Ha en härlig söndag!

Kram

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
0kommentarer
    metro mode weekly

    Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!